Návrh systémů tažných vlaků
Zejména výrobci automobilů stále častěji využívají k zásobování výrobních oblastí remorkéry. To se týká ručně ovládaných průmyslových vozíků s několika přívěsy. Řidič zajišťuje materiál a zároveň sbírá prázdné nosiče.
RYCHLÉ ODKAZY
- Návrh systémů tažných vlaků
- Délka vlaku
- Účinky na oblasti použití
- Plánujte včas
- Čisté a šetrné k životnímu prostředí
- Průmysl 4.0
- Optimalizace dodávek dílů u tažných souprav
- Systémy remorkérů Neri – nejbezpečnější a nejúčinnější řešení pro váš vnitřní tok materiálu
Návrh systémů tažných vlaků
Při návrhu systému tažného vlaku stojí projektant před otázkou, jak navrhnout systém pro jeho konkrétní aplikaci. Zvláště intenzivně jsou diskutovány tři aspekty:
- standardizace procesů a dopravních prostředků,
- optimalizace procesů nakládky a vykládky a
- učinit systém flexibilnějším tváří v tvář změněným požadavkům na dopravu a poruchám.
V závislosti na fázi plánování (hrubé plánování, podrobné plánování) jsou definovány následující cílové hodnoty:
potřeby tažného vlaku
Počet tahačů, počet přívěsů podle typu
zaměstnanci
Přesné údaje o potřebném počtu strojvedoucích tažných vlaků a zaměstnanců logistiky
prohlídky za den
Podívejte se na prohlídky v průběhu času
Celková vzdálenost
Vyhodnocení jednotlivých tras na základě uspořádání
doby zpracování
Nakládka, jízda a vykládka v Ganttově diagramu
délka vlaku
Délka tažné soupravy, kterou traktor potáhne, závisí na areálu závodu, šířkách uliček, kapacitě traktoru, typu (konstrukci) přepravních vozíků a bezpečnostních předpisech. Pro dodávky na výrobní linky jsou často zapotřebí dva až tři vozíky.
Delší vlaky (přibližně šest až osm) jsou možné, pokud má tahač dostatečnou kapacitu, vhodně seřízené rozchody vozíků a dostatečně velké uličky pro zatáčení vlaku. Typicky ve skladech uvidíte vlaky o šesti až osmi vozech přepravujících materiál do az doku (nakládací rampa). Často se také nacházejí ve skladech a třídírnách.
Existují různé typy přepravních vozíků a konfigurací, které lze použít v závislosti na potřebách zákazníka. Výběr vhodného závisí na velikosti, hmotnosti a tvaru vašeho nákladu a produktu, uspořádání továrny a na tom, zda se používá sekvenční systém.
Účinky na oblasti použití
Pokud nahradíte vysokozdvižné vozíky tažnými soupravami, je nutné provést změny v oblastech použití, aby bylo možné nový systém používat. Z tohoto důvodu důrazně doporučujeme, abyste do plánování zapojili své zaměstnance továrny, protože budou lépe obeznámeni s tokem materiálů a problémy, se kterými se během přepravy často setkávají.
Pracovníci továrny by proto měli být vyškoleni ve správném používání traktoru a tažného vozidla. Efektivní a správná manipulace zvyšuje celkovou úroveň produktivity.
Za zmínku také stojí, že použití tažných vlaků vyžaduje pouze jednoho operátora, který řídí vlak (pokud není použito automatizované řešení). Tím je zajištěno, že ostatní zaměstnanci mohou být smysluplně využiti na jiných pozicích.
Plánovat dopředu
Přechod z vysokozdvižných vozíků na systémy tažných vlaků nemusí být bolestivý, pokud podle toho plánujete. Výhody více než stojí za náklady a čas na implementaci.
Pokud neplánujete, plánujete selhat. Pokud chcete být s přechodem na euro úspěšní, je nezbytné včasné plánování.
Uveďte všechny své cíle a analyzujte současný scénář. Můžete také použít simulace k otestování svých předpokladů a potvrzení, jaký přístup zvolit. Identifikace potenciálu pro zlepšení by také měla být součástí procesu plánování.
Pokud je projekt konverze velmi rozsáhlý a zahrnuje faktory, které mohou bránit výrobě a výstupu, naplánujte konverzi po etapách. změna v procesech znamená pro zaměstnance změny v práci a zvyklostech. Změna přepravy zboží na tažné vlaky může narazit na odpor. Dosáhněte malých milníků, místo aby byl celý projekt chutnější. Využijte zkušenosti intralogistických plánovačů nebo profesionálů, abyste zajistili, že celý plán zapadne do prostředí vašeho zařízení.
Čisté a ekologické
Se všemi diskusemi o změnách životního prostředí, snižování emisí a energeticky účinném provozu je přechod na systém tažných vlaků správnou cestou. Traktory jsou většinou napájeny bateriemi. Traktory vyžadují k provozu méně energie. To znamená méně paliva a méně emisí.
Vysokozdvižné vozíky nelze zcela vyloučit, protože jsou stále potřeba například pro nakládání a vykládání kamionů, zatímco v závodě jsou provozovány tahače a přívěsy. To je výkon, který doplňuje efektivitu.
Průmysl 4.0
Pokud plánujete vyvinout inteligentní továrnu (inteligentní továrnu), mohou vás podporovat tažné vlaky. Mohou být například vybaveny senzory, jako jsou senzory hmotnosti nebo rychlosti pro sledování důležitých parametrů. Data z těchto senzorů lze využít ke zefektivnění dodacích lhůt a řetězců.
Data shromážděná tažnými vlaky lze také použít pro prediktivní údržbu. Lze určit, zda tažný vlak pracuje pod nominální hodnotou, a můžete jej opravit, než se porouchá. To snižuje prostoje a eliminuje náklady na výměnu.
Optimalizace dodávek dílů u tažných souprav
V době štíhlých výrobních systémů je vysokozdvižný vozík jako interní dopravní prostředek v oblasti výroby a montáže stále méně důležitý. "Systémy tažných vlaků to umí lépe",
Remorkér obvykle jezdí po definované trase. V některých případech jezdí podle jízdního řádu nebo v pevném intervalu. Společnosti očekávají například standardizaci procesů, méně přeprav, snížení zásob a nižší personální náklady. Někteří integrují požadavek na továrnu bez vysokozdvižných vozíků do svých výrobních systémů, aby mimo jiné snížili riziko nehod. Slibují nejen větší bezpečnost, ale stejně transparentní a efektivní procesy zásobování a likvidace.
Systémy remorkérů Neri – nejbezpečnější a nejefektivnější řešení pro váš vnitřní tok materiálu
Uvnitř nebo venku, velké nebo malé, těžké nebo lehké - se systémy tažných vlaků od Neri najdete přesně to správné řešení tažných vlaků pro vaše požadavky. Nabízíme vám na míru šitá řešení tažných vlaků od jednoduchých aplikací s nakládáním/vykládáním na jedné straně až po složité aplikace s možností nakládání na obou stranách ve venkovním prostoru.